V.36

I veckan har vi börjat prata om observationer, vilka olika typer det finns och hur man gör en bra observation. Vi har blivit indelade i grupper, gjort ett observationsschema. Jag, Rebecka och Kavin observerade på Blåsboskolan. Där kollade vi b.la. om vi hörde svordomar, skrik, om det var flest killar som spelade fotboll och flest tjejer som gungade. Det var roligt med en annorlunda uppgift! Vi har även besvarat frågor ang. arbetsmiljö och diskriminering. Det gick bra och vi samarbetade bra! 
 
Jag har lärt mig att göra ett observationsschema samt vilka olika typer av observationer det finns. 
 
Det var lite svårt att komma igång med observationsschemat, men när vi väl förstod hur vi skulle göra det, så gick det bra. Det är kul att jobba i grupp med andra. 
 
Till nästa gång ska vi samanställa och redovisa våra observationer. Det ska bli kul!!

Kommentarer
Frida Nordenstam säger:

Kloka reflektioner =) bra jobbat!

2013-09-07 | 08:11:49
Nelly säger:

Eftersom jag befann mig på Blåsboskolan under er observation kunde jag se att det såg bra ut. Bra jobbat!!:))))

2013-09-08 | 23:08:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback