v.41

Denna vecka har vi påbörjat ett minigymnasiearbete som ska handla om prostitution. Vi har fått välja en fråga och börjat skriva om bakgrunden till prostitution. Det är både svårt och intressant. 
Jag ska skriva om vilka lagar det finns angående prostitution, det tycker jag är ett viktigt ämne som samtidigt är intressant! Jag har kommit en bit på vägen, så jag hoppas att jag ska bli klar tills nästa vecka! Då ska jag vara lite mer effektiv och inte skratta så mycket...
 
Jag lär mig nya saker hela tiden när man läser texterna och även vår intervju vi gjorde förra veckan. 
 
Det har varit lite svårt att komma igång, men nu känns det okej. Det är lite svårt att referera så ofta också. 
 

Kommentarer
Frida Nordenstam säger:

Det är helt ok att skratta på lektionen =)

Denna uppgift är svår och jag förstår om det känns lite förvirrande.

Syftet är att ni ska få pröva på ett miniarbete nu och få möjlighet att ställa alla frågor ni har innan ni börjar med ert egna gymnasiearbete. Det är helt ok om det känns svårt nu.. försök att inte oroa dig. VI får fortsätta jobba med det nästa vecka och ställ alla frågor du har!

I dokumentet på skolsidan har vi visat hur ni kan referera, det viktigaste är att man som läsare kan se vart ni har hittat informationen. I vilken källa och det är även bra om du kan hänvisa till sidan.

Ses på måndag, trevlig helg!

2013-10-11 | 09:05:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback