v.40

Denna vecka har vi arbetat med frågor ang. prostitution. Vi har fått intervjua Karin som arbetar på prostitutionsenheten via FaceTime. Det var intressant och jag lärde mig väldigt mycket. 
 
Jag har lärt mig hur vanligt det är med prostitution och även fått lite siffror om hur många det verkligen är. När vi hörde intervjuerna med "Maggie" och "Torsken" så blev jag helt chockad. Hur enkelt man kan falla dit och vilka skäl hon hade. Jag blev chockad när jag hörde torsken som ville träffa en 14-årig flicka. Det är helt sjukt, speciellt med tanke på att han hade egna barn. Det är sorgligt att det finns sådana människor i världen. 
 
Ibland var det svårt att höra vad Karin sa samtidigt som man antecknade, men för det mesta gick det bra!
 
Till nästa gång ska vi börja med ett minigymnasiearbete, det ska bli spännande! 
 

Kommentarer
Frida Nordenstam säger:

Ja det var lite svårt att höra vad Karin sa ibland, tråkigt. Men ni kommer att få möjlighet att titta på andra källor och söka svar om det var någon särskilt fråga som ni vill veta mer av nästa vecka när vi fortsätter med mini-gymnasiearbetet. Om du har någon fundering kring gymnasiearbetet som ni ska börja med efter höst lovet så är det bara att fråga på =) vår förhoppning är att detta mini-arbete kommer att underlätta för er. Trevlig helg!

2013-10-04 | 08:21:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback